Blog

Sfaturi SEO gratuite pe care furnizorii de optimizare SEO nu vor sa le stiti

Optimizare SEO – Sfaturi

Acesta este articolul cu sfaturi gratuite de SEO pe care companiile ce ofera servicii de optimizare SEO nu ar vrea sa le stiti. Nu garantam ca urmand sfaturile din acest articol veti ajunge in mod miraculos pe prima pagina de rezultate Google, dar in schimb veti cunoaste elementele cheie in construirea fundatiei pentru o campanie SEO si ce sta in spatele procesului de optimizare SEO. Totodata, veti cunoaste ce se poate obtine cu adevarat din optimizarea SEO si nu veti cadea in plasa pretinsilor furnizori de astfel de servicii care au profitat de micile afaceri prin promisiuni nerealiste.

In general procesul de optimizare SEO poate fi delimitat in doua categorii: optimizare On-page si optimizare Off-page. Acest articol se concentreaza pe optimizarea On-page.

Sfaturi SEO – idei principale:

Urmatoarele idei principale reprezinta fundamentul optimizarii SEO.

Asteptari realiste.

Acesta ar trebui sa fie principalul sfat oferit de companiile de optimizare SEO, clientilor.

Prea multe companii de SEO ofera servicii chiar daca, cuvintele cheie sunt total nepotrivite si nu pot oferi rezultate bune in cautari cu bugetul oferit de client. Acestor companii nu le pasa de astfel de aspecte, ele luand banii clientilor chiar daca target-ul nu poate fi atins.

O companie de optimizare SEO serioasa va fi sincera de la inceput si va spune clientului daca optimizarea folosind anumite cuvinte cheie va genera rezultatul dorit in cautari, cu bugetul oferit de acesta. In schimb, o companie cu intentii rele va spune clientului ca rezultatul dorit poate fi atins cu bugetul oferit dar ca va dura mai mult, de obicei 6 luni, iar dupa aceste 6 luni clientul va realiza ca a fost pacalit.

Gasirea cuvintelor cheie potrivite / Analiza competitorilor.

Inaintea de inceperea oricarei campanii de optimizare SEO, este foarte importanta gasirea cuvintelor cheie potrivite si o buna cunoastere a competitorilor.

Pe langa gasirea cuvintelor cheie potrivite si care genereaza cel mai mult trafic, este important ca acestea sa fie alese intr-un mod rational in sensul ca trebuie sa difere de cuvintele cheie folosite de competitorii mai puternici decat dumneavoastra.

Un bun studiu asupra cuvintelor cheie potrivite si o analiza detaliata a competitorilor va vor ajuta sa economisiti bani.

Optimizarea trebuie realizata pagina cu pagina.

Este important de realizat ca fiecare pagina de pe site trebuie optimizata individual, dar structurata in asa fel incat toate paginile de pe site sa fie relationate intr-o maniera prietenoasa motoarelor de cautare. O greseala destul de frecventa este faptul ca multi folosesc valorile implicite pentru titluri si meta-descrieri pe site-ul lor in loc sa defineasca aceste elemente individual pentru fiecare pagina.

Sistemul de navigare prin site si structura site-ului.

In procesul de realizare al unui site, sistemul de navigare si sistemul structural de elemente markup joaca un rol important in procesul de optimizare pentru motoarele de cautare.

Este bine de stiut ca Google este asemenea unei persoane care nu cunoaste foarte multe informatii in momentul in care va viziteaza site-ul.

Folosind sistemul de navigare puteti informa in permanenta Google unde se afla, incotro se indreapta sau unde sa mearga. Acest lucru poate fi obtinut printr-un sistem de navigare foarte simplu si clar si prin folosirea textului adecvat in link-uri si a titlului si continutului corect in paginile unde se ajunge folosind aceste link-uri.

Este important ca Google sa nu se piarda in sistemul de navigare si sa poate ajunge cu usurinta pe orice pagina.

Titluri si heading-uri

In momentul in care Google urmeaza un link ce foloseste un anumit text, acesta se asteapta ca pagina vizitata sa fie despre acel text. Totodata, titlul paginii, header-ul principal si continutul trebuie sa contina acel text. Este chiar indicat sa existe in pagina si o imagine cu acel text folosit in atributul “alt” al tag-ului “img”.

Continutul paginii si layout-ul acesteia.

Continutul paginilor nu trebuie sa fie pline de cuvinte cheie ci trebuie realizate intr-o maniera creativa.

Creativitatea fiind cuvantul de baza, un text bine realizat se citeste cu usurinta dar contine si cuvintele cheie in locurile potrivite.

Cum am mentionat mai sus, fiecare pagina trebuie tratata individual intrucat Google nu apreciaza deloc continutul duplicat. In situatiile in care exista text generic ce se repeta pe mai multe pagini este important ca procentul de continut unic pe paginile importante sa fie mare, insa acest lucru poate fi o problema pentru site-urile ce folosesc un template unde informatia din header, footer si sidebar se repeta. O solutie buna pentru a preveni acest lucru este folosirea de template-uri separate pentru paginile cu produse care desi arata la fel, au continut diferit sau redus in header si sidebar. Aceste template-uri ajuta ca sectiunea principala de continut din site sa iasa mai bine in evidenta.